Błąd silnika VAG-Com

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • cezaryaksum
    Ambiente
    • 2010
    • 126

    Błąd silnika VAG-Com

    Andrev3, to sie niemiło zaskoczyli...i to lubimy najbardziej, prawda :twisted:
    pozdrawiam
  • voice
    Drive
    • 2008
    • 91

    #2
    Błąd silnika VAG-Com

    Panowie zakupiłem kabelek od Viakena.
    Po zdiagnozowaniu auto testem przy mam taki błąd:

    Address 01 -------------------------------------------------------
    Controller: 038 906 012 CL
    Component: 1,9l R4 EDC G000SG 3316
    Coding: 00002
    Shop #: WSC 31480
    TMBHP21U612480238 VWZ7Z0Y3089308
    1 Fault Found:
    19561 - Valve for Intake Manifold Flap (N239): Open or Short to Ground
    P3105 - 35-10 - - - Intermittent
    Readiness: N/A

    Doczytałem , ze jest to błąd:

    Zawór przełączniowy N239 przepustnicy powietrza, możliwe przyczyny to: uszkodzony zawór N239, przerwane przewody.

    czy ktoś mógłby mi wskazać gdzie to jest ta przepustnica i ten zawór i co miałbym sprawdzić aby usunąć ten błąd.
    Z muzycznym pozdrowieniem
    www.voice.osw.pl

    Komentarz

    • dariuspolo
      L&K
      S_OCP Member
      • 2007
      • 1168

      #3
      voice, to ta klapa gaszaca, znajduje sie w obudowie EGRa, zaworek sterujacy silownikiem klapy jest przykrecony od tylu do kolektora ssacego, najczestsza przyczyna takiego bledu jest zlamanie przewodow zasilajacych ten zaworek na wysokosci ok. 3-4cm nad zaworkiem.
      T4 CARAVELLE AXG 150PS/295Nm
      SEAT ALHAMBRA BLT 180PS/385Nm
      Zuzycie paliwa

      Komentarz

      • voice
        Drive
        • 2008
        • 91

        #4
        Zamieszczone przez dariuspolo
        voice, to ta klapa gaszaca, znajduje sie w obudowie EGRa, zaworek sterujacy silownikiem klapy jest przykrecony od tylu do kolektora ssacego, najczestsza przyczyna takiego bledu jest zlamanie przewodow zasilajacych ten zaworek na wysokosci ok. 3-4cm nad zaworkiem.
        dariuspolo czy mógłbyś mi to jakoś zobrazować, byłbym bardzo wdzięczny.
        Z muzycznym pozdrowieniem
        www.voice.osw.pl

        Komentarz

        • dariuspolo
          L&K
          S_OCP Member
          • 2007
          • 1168

          #5
          ...to dolne zolte kolko to elektrozaworek( dojscie od tylu), gorne to miejsce gdzie najczesciej sa uszkodzone kable.
          Załączone pliki
          T4 CARAVELLE AXG 150PS/295Nm
          SEAT ALHAMBRA BLT 180PS/385Nm
          Zuzycie paliwa

          Komentarz

          • voice
            Drive
            • 2008
            • 91

            #6
            Zamieszczone przez dariuspolo
            ...to dolne zolte kolko to elektrozaworek( dojscie od tylu), gorne to miejsce gdzie najczesciej sa uszkodzone kable.
            Oj wielkie dzięki, dzisiaj rano właśnie tam zaglądałem i patrzyłem na wiązki kabli i faktycznie w tym miejscu są przetarte.
            czyli uciąć kabel i dobrze zalutować i zaizolować i po problemie. dobrze rozumiem
            Z muzycznym pozdrowieniem
            www.voice.osw.pl

            Komentarz

            • dariuspolo
              L&K
              S_OCP Member
              • 2007
              • 1168

              #7
              ...tak.
              T4 CARAVELLE AXG 150PS/295Nm
              SEAT ALHAMBRA BLT 180PS/385Nm
              Zuzycie paliwa

              Komentarz

              • voice
                Drive
                • 2008
                • 91

                #8
                Panowie mam prośbę, poszukuje interpretacji tych błędów i możliwe usuniecie przyczyn tych błędów


                Address 03 -------------------------------------------------------
                Controller: 1C0 907 379 E
                Component: ESP FRONT MK60 0104
                Coding: 0019458
                Shop #: WSC 31480
                1 Fault Found:
                01314 - Engine Control Module
                013 - Check DTC Memory - Intermittent


                Address 17 -------------------------------------------------------
                Controller: 1U0 920 810 F
                Component: KOMBI+WEGFAHRSP VDO V05
                Coding: 03112
                Shop #: WSC 11111
                TMBHP21U612480238 VWZ7Z0Y3089308
                2 Faults Found:
                00779 - Outside Air Temp Sensor (G17)
                30-10 - Open or Short to B+ - Intermittent
                00779 - Outside Air Temp Sensor (G17)
                29-10 - Short to Ground - Intermittent00779




                Address 46 -------------------------------------------------------
                Controller: 1J0 959 799 AH
                Component: 5N Zentral-SG Komf. 0001
                Coding: 04097
                Shop #: WSC 31480
                4 Faults Found:
                01331 - Door Control Module: Driver Side (J386)
                53-10 - Supply Voltage Too Low - Intermittent
                01332 - Door Control Module: Passenger Side (J387)
                53-10 - Supply Voltage Too Low - Intermittent
                01333 - Door Control Module: Rear Left (J388)
                53-10 - Supply Voltage Too Low - Intermittent
                01334 - Door Control Module: Rear Right (J398)
                53-10 - Supply Voltage Too Low - Intermittent
                Z muzycznym pozdrowieniem
                www.voice.osw.pl

                Komentarz

                • kowal 2002
                  RS
                  S_OCP Member
                  • 2006
                  • 5161

                  #9
                  Te wszystkie błędy są typu Intermittent ( chwilowe, sporadyczne ). Czy po ich skasowaniu wracają po jakimś niedługim czasie ( może po prostu dawno nie były kasowane i się "nazbierało" ).

                  Tak na szybko to pierwszy bład dotyczy problemów z pamiecią w sterowniku silnika ( mógł się pojawić od byle czego np. odłączenie aku ), skasować i sprawdzać czy nie wraca...
                  Drugi błąd dotyczy czujnika temperatury zewnętrznej ( czujnik jest umiejscowiony gdzieś pod przednim zderzakiem nie pamiętam po lewej czy prawej stronie ). Może być uszkodzony, ale możliwe, że tylko zamokła złączka.
                  Trzeci błąd to przerwy w zasilaniu ( lub napięcie poniżej normy ) układów sterujących we wszystkich drzwiach. Albo coś ze wspólnym dla tych układów bezpiecznikiem ( lub jego oprawką ) albo masz strasznego pecha i popękały jednocześnie przewody w gumowych przepustach we wszystkich drzwiach ( tych pomiędzy drzwiami i słupkami ) i/lub dostała się tam konkretna wilgoć ( ewentualnie zalało moduł komfortu w drzwiach kierowcy i przez to całkiem ześwirował ).
                  Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
                  Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)

                  Komentarz

                  • voice
                    Drive
                    • 2008
                    • 91

                    #10
                    Zamieszczone przez kowal 2002
                    Te wszystkie błędy są typu Intermittent ( chwilowe, sporadyczne ). Czy po ich skasowaniu wracają po jakimś niedługim czasie ( może po prostu dawno nie były kasowane i się "nazbierało" ).

                    Tak na szybko to pierwszy bład dotyczy problemów z pamiecią w sterowniku silnika ( mógł się pojawić od byle czego np. odłączenie aku ), skasować i sprawdzać czy nie wraca...
                    Drugi błąd dotyczy czujnika temperatury zewnętrznej ( czujnik jest umiejscowiony gdzieś pod przednim zderzakiem nie pamiętam po lewej czy prawej stronie ). Może być uszkodzony, ale możliwe, że tylko zamokła złączka.
                    Trzeci błąd to przerwy w zasilaniu ( lub napięcie poniżej normy ) układów sterujących we wszystkich drzwiach. Albo coś ze wspólnym dla tych układów bezpiecznikiem ( lub jego oprawką ) albo masz strasznego pecha i popękały jednocześnie przewody w gumowych przepustach we wszystkich drzwiach ( tych pomiędzy drzwiami i słupkami ) i/lub dostała się tam konkretna wilgoć ( ewentualnie zalało moduł komfortu w drzwiach kierowcy i przez to całkiem ześwirował ).
                    Dziękuje za poradę, błędy się skasowały i na razie nie pojawiły.

                    Natomiast chyba coś jest z tym czujnikiem temp. zewnętrznej bo na panelu klimatronika mam cały czas -10 stopni. (mimo ze tego błędu już niema w diagnostyce)
                    Mógłby ktoś powiedzieć konkretnie gdzie on jest umiejscowiony i jak sie do niego dostać.
                    Z muzycznym pozdrowieniem
                    www.voice.osw.pl

                    Komentarz

                    • maxpaynemm
                      RS
                      • 2008
                      • 1764
                      • Octavia II combi (1Z5)
                      • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                      #11
                      Zamieszczone przez kowal 2002
                      Drugi błąd dotyczy czujnika temperatury zewnętrznej ( czujnik jest umiejscowiony gdzieś pod przednim zderzakiem nie pamiętam po lewej czy prawej stronie ). Może być uszkodzony, ale możliwe, że tylko zamokła złączka.
                      Ubezpieczenia Komunikacyjne OC, AC, NNW - ZAPRASZAM

                      Spalanie - Motostat.pl

                      Komentarz

                      Pracuję...